24 Şubat 2011 Perşembe

düzenli düzensizlik

hayat düzenden ibarettir.
hayat düzeni reddedenlerin dahi bir düzenli oluşundan ibaret.
düzen her şekilde vardır.
düzensizliğin dahi düzeninin var olması gibi işte.
insanlar severler taparlar düzene.
ilişkilerin bile düzenli olmasını beklerler.
neymiş efendim düzenli bir ilişkisi varmış.mış.
halbuki herkesin düzenli ilişkisi vardır bunu kimse anlamaz kolay kolay.
biri çıkar ben istemem der düzenli şeylerden kaçıyorum der.konuşarak değil sadece
davranarak.
halbuki takılmaca düzeni içinde olduğunun farkında mıdır kendisi?
sanmıyorum sanamıyorum.
sabah uyan git takılcak biri bul takıl sabah tekrar uyan.
arama birbirini
sabah uyanmalar düzenli.
takılmacalar düzenli.
birbirini aramamamaca düzenli.
tüm herkes düzeninin bozulmasını engellemek ister.
savunma mekanizması geliştirir
ama bu mekanizma asla doğru çalışmaz
mekanizmalar düzensizdir.
duyguları yoktur çünkü.
takılmaca düzenindeki insan ertesi gün dün olanların hatırlanmayacağını düşünerek düzenine devam eder.
o düzeni bozan tek bir çağrı mesaj aşk cümlesi bile bu düzeni yıkar geçer.
yıkar diyorum çünkü onda düzeninin bozulacağına dair bir duygu hissi oluşturur.
adam derki..
hayır ben düzen istemiyorum.
farkında mıdır ,aslında düzeninin bozulmasını istemediğinin..
düzeninin bozulmasını istemez ve beni arama der arama sorma söyleme sus..
der..der..
kaçmaya çalışır,istememeye,istenmemesine..
halbuki kaçmaya çalıştığı şey takılmaca düzeninin bozulmasıdır.istemediği şey de
hayatının bi anda başka bir düzene dönecek olmasıdır.
aslında kaçtığı korktuğu her şey düzen değişmesidir.
değişmekten kaçar.
ama yapamaz.
yakalanır.
öyle
ya da
böyle..
devletlerde ilişkiler gibidir
totalitarizm dahi böyle olduğu için baskı kullanır.
totaliter insanlar kendi kurdukları ilişki devletlerinde şiddet kullanır..
devlet duygusaldır.
çünkü içinde insanlar vardır.
insan duygusaldır.
duygusuzluk duygusu dahi vardır..
aslında her şey sabittir.
nettir
kesindir
sadece kelime oyunlarıyla birbirini aldatmaya çalışır insanlar
farkına vardıklarında
biter her şey
düzen
değişir yeni bir
düzene..
isimler değişir.
düzen yine aynıdır..
ne yapmaya çalışırsanız çalışın..
düzenin ismi hep aynıdır..
isimler bile düzenlidir.
ismi olmayana isim konulduğundan itibaren düzenli olarak o ismi taşır.
bana roj diyorlar..
ya size ne diyorlar..hep başkaları diyor.siz düzeni bozmadan ilerliyorsunuz.
sonrada çıkmış düzen karşıtıyım diyorsunuz.
amacınız düzeni yıkmak olabilir ama yine bir düzen kurmak ..
ne zaman biri bana çıkıp gerçekten böyle yaşamadığını gösterirse.
o insana cinsiyeti ne olursa olsun aşık olacağım..
ciddiyim bu yazıda cidden...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder